Friday, June 10, 2011

TESTIMONI PENGAMAL REIKI HIKMAH SUFI

TESTIMONI PENGAMAL REIKI HIKMAH SUFI

"Salam,
Moga Allah memberi kesejahteraan dan sihat walafiat kepada Tn.Syed sekluarga.

Saya bershukur kehadrat Allah saya digerakkan untuk mengambil Kursus Reiki Hikmah Sufi ini yang pada mula nya nak agak ragu2.

Saya sabenarnya sudah mengalami suatu penomina yang sangat bahaya yaitu 'anxiety disorder' yang boleh membuat seseorang itu murung dan kalau lebih teruk boleh Ke Tampoi atau Hospital Bahagia......

Pada mulanya saya ingat saya ini dari keturunan baran, bengis dan cepat marah, cengil lah kata orang utara...tapi sebenarnya itu tanda2 penyakit anxiety tu dtg.......gastrik yang teruk dan berlarutan ...berat badan naik....selalu keletihan lesu dan tak bertenaga....ingatkan faktor umur !!! tapi bukan....saya mula tak nak bercampur dgn orang suka menyendiri dan tak suka tempat yang crowded...lemas rasa nya, susah tidur dan mimpi yg bukan2....sampai boss tegur yang saya nie anti sosial....moody je..... kesian kat anak bini dibuatnya olih tingkah laku saya....

Syukur Allah memberi kekuatan dan hidayah kpd saya untuk memperbaiki diri dan akhir nya saya berkeputusan utk belajar
Kursus Reiki Hikmah Sufi ini.....

Pabila saya dpt je Manual Kursus
Reiki Hikmah Sufi ....badan saya terus seram sejuk......terasa kelam kabut kat diri ...berdebar debar tak keharuan.....tapi saya bersungguh2 baca sampai dua tiga kali dan bersedia utk attunment.....pada hari nak attunement tu pun penuh debaran....

Satelah attunement selesai....saya rasa tulang belakang berdenyut dan buah pinggang sakit belah kanan.....tapi tak dapat nak bezakan aliran energi saperti yang dikatakan dalam buku tu, dok buat self healing hari yang ke 3 pun tak dapat nak bezakan....efek pasca attunement ada rasa pening loya sakit sana sakit sini, dok try alirkan energi kat anak perempuan dia kata tak apa apa...!!! ade ke
Reiki Hikmah Sufi ? kata hati tu... Tapi saya teruskan hari ke 4...dah hepi dah...hari ke 5 pegi meeting wow !!! sampai hari keenam.... alangkah seronok nya.........!!!!!

Wahhhhh.....bangun pagi macam superman.....Tenang nya rasa hati....bertenaga dan berpeluh peluh....enjoy cuci kereta dengan anak2....pergi meeting dengan self confidence yang tinggi....rasa sedih dan murung terasa hilang dan berkurangan......balik kerja jam pun dah tak maki2 lagi...boleh relax dan dengar lagu atau kaset mengaji.....

Keberkesanan yang sangat mendadak....letih lesu dah dapat saya atasi.....saya dapat rasakan energi tu saperti mengalir dalam badan saya.....apabila saya niat nak buat air terapi...denyutan dapat saya rasai dengan jelas sekali......

Saya juga sangat bersyukur anak perempuan saya tidak lagi mengadu tekanan belajar, kesedihan dan rasa hilang tumpuan.....dia gembira dengan gelak ketawa nya dan self confidence nya telah kembali sedia kala..........UBAT NYA ia lah RHS....saya telah mencuba healing jarak jauh dengan mengunakan gambarnya setiap kali lepas sembahyang subuh.......Semalam sabtu 24/04/2010 saya telah pergi betemu dia....dan hantar kan sebotol air terapi....pagi ini dia ada periksa dan mengatakan diri nya sungguh tenang menjawap soalan peperiksaan nya.....Terima kaseh Tn.Syed....saya sekarang sangat berkeyakinan tinggi dengan
Reiki Hikmah Sufi dan akan terus dengan self healing sampai 21 hari ....insha'allah. Namun saya tahu masih banyak yang perlu di pelajari dan di rasai kerana ilmu ini sangat baru bagi saya untuk di ketahui dan pelajari.

Saya berharap Tn.Akan terus membimbing saya tanpa jemu. Sekian terima kaseh.

Wslm
MASTER ISHAK

Saya bercerita pengalaman diatas bukan rekaan....ini semua benar apa yang telah belaku dan alami kat diri saya yang at one time saya anggap diri saya SORE LOSER. Hari ini baru nak masuk hari ke 8 self healing."
“Salam Master Syed,

Pertama kali saya bersyukur kepada Allah s.w.t. di atas ilmu yg dikurniakan pada kita. Alhamdulillah dengan izinNya selesai sudah proses attunement reiki hikmah sufi level 7 dgn sempurna iaitu tiada rintangan. Terima kasih yg tidak terhingga kpd Master Syed kerana memperkenalkan ilmu ini kpd saya. Di sini saya ingin menceritakan pengalaman serta berkongsi sedikit ilmu reiki yg saya terokai.

Sebelum ini saya ada menceritakan pengalaman saya semasa diattunekan. Jadi kali ini saya nak menceritakan pengalaman merawat orang lain. Pertama kali org yg saya rawat adalah isteri saya. Isteri saya mempunyai penyakit migrain yg boleh dikatakan kronik la jugak sehingga kadang2 tu sampai menangis dibuatnya.

Jadi saya pun melakukan proses penyembuhan menyeluruh, semasa proses penyembuhan dia merasakan sakit menyucuk2 di daerah kepala selama beberapa minit. Selepas itu dia merasa tenang dan terus tertidur. Alhamdulillah setelah 3 hari berturut2 melakukan rawatan, kini sakit yg dialami umpama hilang terus sehinggalah sekarang.

Apa yg saya rasa dari energi reiki hikmah sufi ini adalah energinya kuat, getarannya halus dan sejuk @ dingin serta menyucuk seperti arus elektrik. Jadi semasa proses penyembuhan akan terasa penolakkan rasa dingin yg kuat serta mempercepatkan lagi proses penyembuhan.

Pengalaman saya merawat orang secara dekat dan jarak jauh kebanyakannya akan tertidur setelah rawatan. Bila mereka bangun, tubuh dan minda mereka terasa ringan, lapang dan tenang saja. Apabila saya temukan tangan untuk rawatan jarak jauh saya boleh rasakan di kedua2 tapak tangan saya seperti ada arus elektrik serta bergetar seluruh tapak tangan, memang betul2 terasa..

Rasa ini bukanlah apa yg kita cari dan bukan juga tujuan utama dalam reiki seperti yg Master Syed ajarkan pada saya, tapi apa yg dirasa adalah anugerah dari Allah s.w.t. dan asbab daripada latihan yg berterusan. Amalan itu penting, krn bagi saya lebih kita beramal akan lebih banyak yg tersembunyi dapat dirungkaikan… kadang2 bukan dengan kata2. Sesuatu yg asing yg kita belum terokai usahlah melabelkan sebagai sesat. Belajar dan kajilah dahulu, jika benar sesat di dalamnya maka tinggalkanlah. Jika yakin maka teruskan beramal sambil memohon pertolongan dari Allah. Lagipun dalam manual yg disertakan tiada amalan2 yg meragukan. Hanya diajar benar2 pasrah kepada Allah dalam memohon pertolongan utk mbantu merawat org di sekitar kita. Itu saja.

Banyak kejadian yg hendak saya ceritakan, salah satunya memang pelik kalau kita tak biasa mcm saya. Kejadian di mana saya bermimpi yg anak saya buang air besar, selepas itu saya terjaga dan terus saya periksa pampers anak saya, memang ada .Terkejut juga tapi saya rilex saja. Kejadian baru2 ni pun pelik jugak, semasa saya nak masuk pejabat saya dengar org sedang bersembang, saya pusing kanan pusing kiri takde org, mula takut juga, bila saya pusing2 mencari dari mana datangnya bunyi itu dan saya keluar dari pejabat saya lihat di sebelah pejabat memang ada 2 org sedang bersembang tapi mereka sembang perlahan tapi saya dengar kuat dalam pejabat tadi. Hairan dan pelik tapi benar.

Memang ada lagi kejadian yg tak boleh saya ceritakan. Memang tak rugi saya belajar reiki hikmah sufi ni. Apa yg boleh saya rasa sekarang adalah berkeyakinan dari sebelum ni, masalah panik saya pun dah byk berkurang, lebih cool dan rilex, tak gelabah, ‘sentuhan yg bermakna’, mudah telepati terhubung mcm h/p tapi yg penting lebih pasrah, tawakal, berharap serta berserah hanya pada NYA.

Yang baik datang dari Allah, yg salah itu dari saya. Saya harap Master sentiasa memberi tunjuk ajar.”


MASTER FAIZAL
Salam..saya belajar reiki tahun 2010 dari master syed secara jarak jauh. Sehingga kini reiki banyak membantu terutama sekali saat-saat fikiran bercelaru dan susah nak bagi tumpuan. Kalau bab susah nak tido tu reiki lah penawarnya, kekadang tu kalau anak susah nak tidur just pegang tangannya dan niat reiki mengalir belum sampai lima minit sudah berdengkur. Kalau sakit gigi, migrain dan asma tu memang dah terbukti atas pengalaman sendiri merawat anak dan famili. Energi reiki cukup kuat boleh dirasa apabila kita konsisten buat selfhealing terutama sekali time solat atau berzikir satu badan ada rasa semut-semut dan jarum-jarum kecil. Reiki juga amat membantu dalam mendapatkan tumpuan lebih dan khusyuk dalam solat dan fokus kerja..”


MASTER MOHAMAD